این مطلب ما توصیه هایی درباره راه های تشخیص ماسک تقلبی کرونا از اصل و همچنین نحوه استفاده از به منظور پیشگیری از بیماری کرونا گردآوری شده است .یافته های علمی در رابطه با اثربخشی ماسک در پیشگیری از دریافت و انتشار ویروس کرونا حاکی از آن است استفاده از ماسک تقلبی کرونا بدون در نظر گرفتن راهنماهای معتبر هیچ گونه اثربخشی برای مصرف کننده به همراه ندارد

Read More


همزمان با ثبت جهانی چهارمین مرگ ناشی از بیماری های ویروسی اخبارهایی مبنی بر شایعات کرونا و نگرانی هایی در رابطه با سرایت آن سراسر جهان را فراگرفت .بنا به گزارش رویترز پروفسور جوزف م پیر در گفت و گو خبری چنین اظهار داشت که از سال 1918و با انتشار پاندمی آنفولانزا که در آن جان بیش از 50میلیون نفر در سراسر جهان را گرفت تا کنون هیچ پاندمی در مقایس بیماری کرونا نتوانست خطرآفرین باشد

Read More


شوک و سنکوپ، شرایط بالینی با ظاهری شبیه به هم هستند. شوک، یک مجموعه علائم بالینی ناشی از جریان نادرست گردش خون است. در سنکوپ هوشیاری فرد به طور ناگهانی از بین می رود، این عدم هوشیاری موقت، معمولاً به دلیل قطع جریان خون مغز است، که توسط یک یا ترکیبی از عوامل از جمله اختلالات قلبی، گردش خون، متابولیک، عصبی یا روانی ایجاد میشود.

Read More


بیماری ام اس بیماری مزمنی است که به اعصاب مغز و نخاع آسیب برساند. این بیماری در افراد 20 تا 40 ساله دیده می شود. این نوع بیماری را یک اختلال بیماری خود ایمنی نیز می نامند. بیماری ام اس دارای علایم و نشانه های گوناگونی است و علایم و علل بروز این بیماری در افراد مختلف موضوعی است که می خواهیم در این مطلب به بررسی آن بپردازیم.

Read More


اختلال وسواس فکری یا OCD (اختلال وسواس فکری عملی) نوعی اختلال بهداشت روانی است که افراد را در هر سنی و از جنبه های مختلف زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی رخ می دهد که فرد در چرخه وسواس و اجبار گرفتار شود. وسواس فکری ، توهمات ، تصورات یا اصرارهای ناخواسته ، سرزده ای هستند که احساسات آزار دهنده شدیدی ایجاد می کنند.

Read More


در این مقاله قصد معرفی و بررسی بیماری و اختلال سندروم دست بیگانه را داریم. بدین منظور ابتدا با تعریف این بیماری، علائم آن آشنا خواهیم شد. پس از توضیح مختصری در این مورد به سراغ راه‌های درمان بیماری و اختلال سندروم دست بیگانه خواهیم کرد. باید گفت راه درمانی خاص و قطعی وجود ندارد فقط می‌توان با کنترل بیماری علائم آن را کاهش داد.

Read More


سرطان پستان(Breast Cancer) نوعی سرطان مربوط به بافت پستان است که بیشتر در بین خانم ها بروز و ظهور پیدا می کند البته این بدان معنی نیست که مردان از این قاعده مستثنی هستند اما درصد بروز این بیماری در بین آن ها بسیار کمتر از خانم ها است.

Read More


سرطان ریه یکی از بیماری های کشنده است که معمولا افراد سیگاری بیشتر مبتلا می شوند. اگر این بیماری زودتر تشخیص داده شود قابل درمان است. توده این بیماری به دو صورت خوش خیم و بد خیم می باشد. در این مطلب می خواهیم شما را با سرطان ریه آشنا کنیم.

Read More


گل مژه در کودکان و بزرگسالان در واقع عفونت حاد غدد چربی می باشد که سبب ایجاد التهاب و البته درد بسیاری زیادی می شود.. اگر راهکارهای موجود برای درمان آن در اسرع وقت در اولویت قرار نگیرد می تواند به مشکلات جدی تری و آسیب های خطرناک نیز منجر شود.

Read More