هزینه تقریبی آمبولانس به نیاز بیمار به امکانات و تجهیزات پزشکی و بسیاری از موارد دیگر ارتباط پیدا می کند. در هنگام جابجایی بیماران برای انتقال ایمن آنها، بهتر است که از مجموعه آمبولانس ناجی کمک بگیرید.

  1. چه مواردی در تعیین هزینه آمبولانس تاثیر می گذارد؟
  2. آیا انواع آمبولانس بر اساس کارکرد را می شناسید؟
  3. هزینه تقریبی آمبولانس چگونه مشخص می گردد؟

تمامی دغدغه و مشکلات افرادی که نیاز به جابجایی بیماران خود در بین بیمارستان ها و شهرهای مختلف دارند، پیدا کردن یک آمبولانس با اطمینان کافی از داشتن نیروهای متخصصان است. البته هزینه تقریبی آمبولانس هم جزء عوامل بسیار مهم می باشد. مجموعه آمبولانس ناجی جزء بهترین مراکزی است که می ‌توانید برای دریافت خدمات حرفه‌ ای با آنها تماس بگیرید.

معرفی آمبولانس خصوصی

 آمبولانس یکی از اجزای مهم و جدا نشدنی در سیستم پزشکی است که تأثیر زیادی در حفظ جان انسان ها دارد. همه ما آمبولانس را با نام اورژانس می شناسیم؛ اما همه خدمات اورژانسی آمبولانس ها به این گروه محدود نمی شود.

برخی از گروه های خدماتی با راه اندازی سیستم آمبولانس خصوصی سعی دارند تا به بیماران در شرایط سخت کمک کنند. این مراکز امکان جابجایی و حمل و نقل بیماران در شرایط خاص و اورژانسی را به آسانی مهیا می نمایند.

از مهمترین تفاوت هایی که آمبولانس خصوصی با آمبولانس های دولتی دارند، نوع خدمات ارائه شده و همچنین هزینه نهایی آنها است. معمولاً متناسب با شرایط بیمارها خدمات ارائه شده تغییر پیدا می کند.

عوامل موثر در تعیین هزینه تقریبی آمبولانس چیست؟

در هنگام تهیه آمبولانس برای انتقال بیمار از یک شهر به شهر دیگر یا از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر مشخص کردن هزینه آمبولانس برای افراد اهمیت زیادی دارد.

عوامل زیادی وجود دارد که به طور کلی می تواند در تعیین هزینه آمبولانس تأثیر بگذارند. شناخت این عامل ها کمک می کند، تا تصمیمات بهتری در هنگام تهیه یک آمبولانس بگیرید.

از مهمترین عوامل موثر بر هزینه تقریبی آمبولانس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

موقعیت جغرافیایی مبدا و مقصد

فاصله بین بیمار تا مقصد از فاکتورهای بسیار مهم در مشخص کردن هزینه آمبولانس است. هر چقدر این فاصله کمتر باشد، در نتیجه امکان گرفتن آمبولانس با قیمت ارزانتر مهیا می گردد.

خدمات داخل آمبولانس

هرگونه خدماتی از جمله اکسیژن تراپی در داخل آمبولانس تا رسیدن بیمار به بیمارستان هزینه مجزا دارد.

تعداد طبقات ساختمان

برای حمل و نقل و جابجایی بیماران، تعداد طبقات و پله هایی که قرار است بیمار را حمل کنند مهم است.

ساعت توقف

برای برخی از امور درمانی نیاز است که آمبولانس چندین ساعت منتظر بماند، تا کارهای پزشکی بیمار انجام شود، این ساعت های مازاد به صورت مجزا محاسبه می شود.

ساعت پیک ترافیک

ترافیک از عوامل بسیار مهم در تعیین هزینه آمبولانس ‌ها است، چرا که گاهی اوقات رانندگان آمبولانس مجبورند چندین ساعت طولانی به بیمار خدمات برسانند.

بررسی انواع آمبولانس خصوصی بر اساس کارکرد

 آمبولانس های خصوصی کارکنان متخصین و حرفه ‌ای داشته که در حین حمل و نقل بیمار، می تواند تمامی فوریت های پزشکی را برای حفظ جان آنها انجام دهند. امکان رزرو آمبولانس متناسب با شرایط بیماران مختلف وجود داشته که نقش تأثیرگذاری در سلامت آنها دارد.

معرفی انواع آمبولانس های خصوصی بر اساس کارکرد:

آمبولانس زمینی

یک وسیله نقلیه برای حمل و نقل و جابجایی بیماران در جاده های بین شهری است.

آمبولانس هوایی

معمولاً بالگردها و هواپیماهای کوچک با داشتن تجهیزات کامل برای انتقال بیماران خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

آمبولانس نوزاد

در این آمبولانس ها تجهیزات خاصی برای نوزادان و کودکانی با بیماری‌ های تنفسی و مراقبت های ویژه قرار دارد.

آمبولانس وی آی پی

آمبولانس وی آی پی معمولاً تمامی تجهیزات اتاق های آی سی یو را به صورت سیار دارد و برای مراقبت ویژه بیماران به کار می رود.

ویژگی های بارز یک آمبولانس مناسب

معمولاً هزینه آمبولانس در هنگام رزرو جزء عوامل بسیار مهم برای افراد قرار می گیرد؛ اما  غیر از این فاکتور ویژگی ‌های دیگری هم وجود دارد که در مورد توجه می باشند.

از مهمترین ویژگی های بارز یک آمبولانس مناسب که می ‌تواند بر روی میزان هزینه آمبولانس هم تأثیر بگذارد، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • داشتن فضای کافی و مناسب
  • داشتن بهترین تجهیزات آمبولانسی و احیا
  • ارائه خدمات خوب و باکیفیت
  • بهره مندی از تکنسین و پرستاران مجرب و با اخلاق
  • امکان حضور پزشک عمومی یا متخصص در صورت درخواست بیمار

مجموعه آمبولانس ناجی یکی از معتبرترین مراکزی است که در این حوزه به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته خدمات حرفه ‌ای را ارائه می دهد.

تفاوت هزینه آمبولانس خصوصی و دولتی 

در هنگام رزرو آمبولانس توجه داشته باشید که میزان خدماتی که از آمبولانس های خصوصی دریافت می ‌کنید به نسبت آمبولانس های دولتی کاملاً متفاوت است. به همین سبب هزینه های مربوط به این آمبولانس ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

در آمبولانس های دولتی هزینه ها از طریق مالیات و خزانه دولت تامین می شود؛ اما شرکت های خصوصی باید تمامی هزینه ها و استهلاک خودرو و حقوق و دستمزد پرسنل را پرداخت کنند. به همین جهت هزینه آمبولانس خصوصی به نسبت آمبولانس دولتی بیشتر است.

یکی از مهمترین عوامل استقبال از این نوع آمبولانس ها برای انتقال و جابجایی بیماران تداوم خدمات پزشکی و بهداشتی در مسیر انتقال می باشد. چرا که گاهی اوقات نبود یک پزشک یا پرستار در طی مسیر انتقال بیمار ممکن است، خطرات جانی به وجود بیاورد. پس پرداخت مقداری هزینه بیشتر به نسبت خدماتی که دریافت می شود، قابل چشم پوشی است.

دلایل استفاده از خدمات آمبولانس

 استفاده کردن از خدمات آمبولانس ارتباط به شرایط بیمار، تصمیم همراهان بیمار و تصمیم پزشک دارد. گاهی اوقات لازم است که بیمار در حین انتقال به مراکز درمانی حتماً از تجهیزات خاص یا داروهای مناسب استفاده کنند. در چنین شرایطی رزرو یک آمبولانس با داشتن نیروهای تخصصی ضروری است.

اینکه چه بیمارانی می ‌توانند از خدمات آمبولانس ها استفاده کنند، کاملاً با صلاحدید پزشک و البته همراهان بیماران مشخص می گردد. چرا که برای تهیه آمبولانس ‌ها نیاز است هزینه هایی را در نظر بگیرند.

پس به طور کلی هر زمان که بیماران نیاز به مراقبت های ویژه و استفاده از تجهیزات پزشکی خاص در حین حمل و نقل و جابجایی داشته باشند، باید بدون توجه به هزینه آمبولانس از امکانات آن استفاده کنند.

مزایای دریافت آمبولانس از مجموعه ناجی

بسیاری از افرادی که نیاز به جابجایی و انتقال بیماران خود از خانه به بیمارستان یا از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر دارند، باید این کار را توسط آمبولانس انجام دهند. این افراد معمولاً به دنبال پیدا کردن نیروهای متبحر بوده تا از انتقال ایمن عزیزان خود اطمینان به دست آورند.

مجموعه آمبولانس ناجی بسته به نیاز بیماران امکان ارائه تجهیزات پزشکی، تکنسین، پزشک یا پرستار سالمند را دارد. با داشتن ارتباط با این مجموعه می توانید بدون نگرانی و دغدغه از قبل تمامی برنامه های جابجایی و انتقال بیماران را انجام دهید.

در بین مراکز متعدد ارائه دهنده خدمات آمبولانس استفاده کردن از خدمات مجموعه آمبولانس ناجی مزایای زیادی به دنبال دارد. بخشی از آن شامل موارد ذیل است: