فرق بین آمبولانس خصوصی با آمبولانس کددار چیست؟

بر اساس استاندارد ملی ایران شماره ۴۳۷۴، آمبولانس ها را در سه گروه مختلف تیپ A، تیپ B و تیپ C دسته بندی می کنند؛ این تقسیم بندی بر اساس کیفیت ‌و تجهیزات همراه آن از قبیل کاربرد آمبولانس، تجهیزات پزشکی آمبولانس، ابعاد کابین بیمار و تفاوت هایی در نوع کانورژن داخلی صورت می گیرد. آمبولانس تیپ B را در اصطلاح عمومی آمبولانس های  کددار” یا آمبولانس ICU- CCU نیز می نامند. بر اساس استاندارد ملی ایران شماره ۴۳۷۴، آمبولانس ها را در سه گروه مختلف تیپ A، تیپ B و تیپ C دسته بندی می کنند؛ این تقسیم بندی بر اساس کیفیت ‌و تجهیزات همراه آن از قبیل کاربرد آمبولانس، تجهیزات پزشکی آمبولانس، ابعاد کابین بیمار و تفاوت هایی در نوع کانورژن داخلی صورت می گیرد. بر اساس استاندارد ملی ایران شماره ۴۳۷۴، آمبولانس ها را در سه گروه مختلف تیپ A، تیپ B و تیپ C دسته بندی می کنند؛ این تقسیم بندی بر اساس کیفیت ‌و تجهیزات همراه آن از قبیل کاربرد آمبولانس، تجهیزات پزشکی آمبولانس، ابعاد کابین بیمار و تفاوت هایی در نوع کانورژن داخلی صورت می گیرد.

آمبولانس تیپ B را در اصطلاح عمومی آمبولانس های کددار” یا  آمبولانس ICU- CCU ” معرفی می کنند. از طرفی دیگر برای انتقال بیماران بین منزل و مراکز تشخیصی درمانی و همچنین از یک مرکز تشخیصی درمانی به یک مرکز تشخیصی درمانی دیگر می توان از آمبولانس های خصوصی نیز استفاده کرد. آمبولانس ناجی با نگارش این مقاله در تلاش است؛ تفاوت آمبولانس های خصوصی و کددار را برای شما شرح دهد؛ پس در ادامه با ما همراه بوده و از خواندن این مقاله کاربردی غافل نشوید.

آمبولانس های تیپ A

آمبولانس تیپ A خود به دو دسته TYPE A1 و TYPE A2 تقسیم شده که به ترتیب مناسب برای حمل و نقل یک بیمار و مناسب برای حمل و نقل یک یا چند بیمار می باشد. این آمبولانس ها بطور معمول در دو مدل معمولی برای کاربری شهری و به صورت آفرود و شاسی بلند مناسب برای مسیرهای صعب العبور طراحی می شوند. انتقال بیماران در وضعیت پایدار و هوشیار توسط این آمبولانس ها انجام می شود. در این آمبولانس ها تجهیزاتی نظیر مانیتور، ونتیلاتور، الکتروشوک، اینفیوژن پمپ و … وجود ندارد و از این نظر مقرون به صرفه می باشد.

آمبولانس های تیپ B

آمبولانس های مراقبت های ویژه یا در اصطلاح پزشکی واحدهای سیار ICU و CCU که به آمبولانس های کددار نیز معروف اند در این گروه قرار می گیرند. طراحی این آمبولانس ها به گونه ای بوده که برای انتقال بیماران در تمام رده های سنی با وضعیتی ناپایدار و بدحال مناسب می باشد. این آمبولانس ها مجهز به ۱۰ نوع سیستم و دستگاه پزشکی مختلف بوده و در زمره واحد پیشرفته درمانی قرار می گیرند.

آمبولانس های تیپ C

امکان انتقال بیمار و درمان‌ های پیشرفته، امکانات احياء و ICU  و CCU همگی در این گروه گنجانده شده و به نوعی یک مرکز اورژانس پرتابل و سیار محسوب می شود. برای حمل بیماران در شرایط بسیار حساس (ICU) بین بیمارستان ها معمولا از این آمبولانس ها استفاده می شود.

آمبولانس های خصوصی

تمام خدمات اورژانسی آمبولانس ها محدود به خدمات اورژانسی ۱۱۵ دولتی نیست. گروهی از از خدمات اورژانسی هستند که با نام آمبولانس خصوصی فعالیت می کنند. این آمبولانس ها نیز دقیقا مانند آمبولانس های دولتی به تیپ های A، B و C تقسیم بندی شده و خدماتی مشابه را با کیفیتی بسیار بالا برای شما ارائه می کنند. این آمبولانس ها را می توان از طریق تلفن در لحظه خبر کرده و یا به دفاتر خدماتی مراجعه کرده و برای انتقال بیمار از بیمارستان به منزل و یا بیمارستانی دیگر با آن ها قرارداد بست.

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری آمبولانس ناجی با همراهی پرسنل مجرب، فعال و آماده به کار خود بیش از 30 سال است که شما را در لحظات حساس و طاقت فرسا زندگی همراهی کرده و خدمات مختلفی از جمله انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه ( icu، ccu) و هلیکوپتر امداد، ویزیت پزشک در منزل، خدمات پرستاری در منزل و … را برای شما ارائه می کند؛ لازم به ذکر است این مرکز دارای مجوزهای قانونی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و تمام پرسنل فعال در مجموعه را پس از عبور موفق از تست های متعدد پزشکی، قدرت عمل، مدیریت بیماران، صلاحیت های کاری و … دست چین کرده است.