ویژگی های مرکز خدمات آمبولانس برتر

از کودکی تا اکنون همواره به ما تاکید شده زمانی که فردی بدحال را به هر دلیلی اعم از بیماری زمینه ای، تصادف، تشنج و … مشاهده کردیم؛ خود اقدامی نکرده و بلافاصله با شماره 115 تماس بگیریم. لازم است بدانیم که در ایران خدمات آمبولانس دولتی را اورژانس 115 ارائه می دهد، این آمبولانس ها ضمن محدود بودن به مکان و موقعیتی خاص (بیمار را به نزدیک‌ ترین بیمارستان که معمولاً در فاصله 10 دقیقه‌ است، منتقل می ‌نمایند. در واقع می توان گفت، بیمار یا خانواده او حق انتخاب مرکز درمانی را نخواهند داشت.)، بیماران را بر اساس اولویت (وخامت حال عمومی) دسته بندی کرده و نیروهای خود را اعزام می کنند. از دیرباز تا کنون مراکز خدماتی مختلفی برای انتقال بیماران به بیمارستان و یا باالعکس از بیمارستان به منزل تاسیس شده اند که به صورت خصوصی فعالیت می کنند. این مراکز با محدودیت های بیمارستان های دولتی دست و پنجه نرم نکرده و شماره تلفن اختصاصی خود را دارند. آمبولانس ناجی با نگارش این مقاله در تلاش است، ویژگی های یک مرکز خدمات آمبولانس خوب را برای شما شرح دهد؛ با ما همراه باشید.

نیروهای فعال

از مواردی که می تواند وجه تمایزی پررنگ بین مراکز آمبولانس خصوصی مختلف محسوب شود و بهترین مرکز را از بدترین آن جدا کند؛ حضور نیروهای فعال می باشد. نیروهای با سابقه کار بالا، کیفیت کار بالایی نیز دارند. این نیروها لازم است پیش از استخدام مورد ارزیابی های مختلف قرار گرفته و پس از استخدام نیز به صورت دوره ای ارزیابی عملکرد شوند. فراموش نکنیم که نیروهای فعال در یک مجموعه، اعتبار و هویت اصلی آن محسوب می شوند.

در دسترس در هر شرایطی

یکی از ویژگی هایی که یک مرکز خدمات آمبولانسی را به بهترین مرکز خدمات آمبولانس در ایران مبدل می سازد، دسترسی در هر شرایطی در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. آمبولانس‌های عمومی صرفا در شرایط اورژانسی و اضطراری قابل دسترس بوده در حالی که بیمار در هر موقعیتی و با هر حالی که باشد، شما می ‌توانید از سرویس آمبولانس خصوصی استفاده کنید.

طبق تعرفه

شاید بگویید نمی توان عملکرد پرستان، پزشکان و نیروهای فعال در یک مجموعه را بدون آزمون و خطا متوجه شد؛ اما قطعا می توان میزان پایبندی به قوانین را با ارائه لیست قیمت ها حتی پیش از آزمون و خطا کاملا ارزیابی کرد. اگرچه نمی توان هزینه کرایه یک آمبولانس خصوصی را از پیش مشخص کرد؛ زیرا به عوامل متعددی از قبیل نوع آمبولانس اعزامی به محل، میزان ترافیک شهری، مسافت و فاصله بین محل بیمار و بیمارستان، کارکنان و کادر پزشکی همراه آمبولانس خصوصی، مدت زمانی که آمبولانس در اختیار بیمار است و … بستگی دارد اما تمام این هزینه ها و قیمت ها با در نظر گرفتن شرایط مختلف آمبولانس، بر اساس تعرفه آمبولانس خصوصی از طرف سازمان بهداشت و درمان کشور مشخص شده است.

آمبولانس خصوصی
آمبولانس ویژه

تنوع در خدمات

از دیگر ویژگی هایی که یک مرکز خدمات آمبولانسی را به مرکزی ایده آل مبدل می سازد؛ تنوع در خدمات قابل ارائه می باشد. بطور مثال امکان انتقال بیمار از طریق راه های مختلفی همچون آمبولانس هوایی، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه icu، ccu، هلیکوپتر امداد و … دست مخاطبان را برای انتخاب بر اساس شرایط و موقعیت بیمار باز می گذارد.

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری آمبولانس ناجی با بیش از 30 سال سابقه و همراهی پرسنلی مجرب؛ امکان انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه icu، ccu تیپ B و همچنین هلیکوپتر امداد را  در کارنامه کاری خود ثبت داشته و عملیات های مختلف را با دقتی بالا به اتمام رسانده است. لازم به ذکر است مرکز آمبولانس ناجی علاوه بر فعالیت در حوزه های فوق؛ امکان ویزیت پزشک از بیمار در منزل، ارائه خدمات پرستاری در منزل و … را نیز برای شما فراهم کرده است. تمام پرستاران شاغل در این مجموعه ضمن داشتن تحصیلات آکادمیک، تست های متعدد پزشکی، قدرت عمل، مدیریت بیماران، صلاحیت های کاری و … را نیز با موفقیت گذرانده و عملکردی ایده آل در موقعیت های حساس و بحرانی از خود به نمایش می گذارند. لازم به ذکر است این مجموعه دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و پایبند به قوانین تعیین شده از سوی سازمان بهداشت و درمان کشور می باشد.