از کودکی تا به امروز همواره به ما تاکید شده که یک سری اعداد سه رقمی را که همواره با پسوند شماره تلفن های ضروری همراه بودند؛ حفظ کرده و بدانیم چه موقع و در چه زمانی باید به آن ها مراجعه کنیم. یکی از نام آشنا ترین این شماره ها 115 می باشد؛ که با نام اورژانس نیز این شماره تلفن ضروری را می شناسیم. با گذشت زمان و پیدایش مراکزی به اسم مراکز خصوصی آمبولانس شماره تلفن های دیگری نیز بوجود آمده که همان کاربرد شماره سه رقمی 115 را دارند. پس تفاوت این مراکز با مراکز دولتی چیست؟ چه نکاتی را هنگام پیدا کردن شماره این مراکز باید مد نظر قرار دهیم؟ آمبولانس ناجی با نگارش این مقاله در تلاش است به این سوالات پاسخ دهد؛ پس در ادامه با ما همراه بوده و از خواندن این مقاله کاربردی غافل نشوید.

تفاوت آمبولانس خصوصی و دولتی

همانطور که در متن بالا ذکر شد از اولین تفاوت های ملموس آمبولانس های خصوصی و دولتی، تفاوت در شماره تلفن آن هاست. از دیگر تفاوت های این مراکز می توان به محدود بودن آمبولانس های دولتی به مکان و موقعیتی خاص (بیمار را به نزدیک‌ ترین بیمارستان که معمولاً در فاصله 10 دقیقه‌ است، منتقل می ‌نمایند. در واقع می توان گفت، بیمار یا خانواده او حق انتخاب مرکز درمانی را نخواهند داشت.)، بیماران را بر اساس اولویت (وخامت حال عمومی) دسته بندی کرده و نیروهای خود را اعزام می کنند؛ اشاره کرد.

در صورت مواجهه با این موارد شما به آمبولانس نیاز دارید …

توجه داشته باشید در صورت رو به رویی با علائم مختلفی از مشکلات تنفسی، گوارشی، اعصاب، قلبی و یا رویدادن اتفاقاتی از قبیل تصادف، سقوط، سوختگی، ‌برق‌گرفتگی، آوار، گزیدگی مار، عقرب و سایر حشرات، غرق ‌شدگی،‌ مسمومیت دارویی و شیمیایی و خودکشی شما می توانید با شماره 115 و یا شماره تلفن یک مرکز خصوصی تماس حاصل کنید. همچنین جهت جابجایی بین بیمارستانی بیمار، انتقال بیمار از منزل به بیمارستان و بالعکس و جابجایی بین شهری بیمار می توانید با شماره تلفن های مراکز خصوصی تماس گرفته و یا شخصا به مراکز مراجعه کنید.

 

به این موارد دقت کنید سپس شماره تلفن مرکز را پیدا کنید!

اکنون که با تفاوت مراکز خصوصی با آمبولانس های دولتی آشنا شدید، شاید برایتان این سوال بوجود آمده که با وجود این حجم از تنوع شماره تلفن کدام مرکز خصوصی را حفظ کنم؟ ابتدا محل و منطقه اعزام آمبولانس را مورد بررسی قرار دهید؛ از بین مراکز پرتردد خود برترین مرکز را بر اساس نوع آمبولانس های فعال در آن مجموعه، خدمات قابل ارائه، قیمت های آن به ازای خدمات و … برترین مرکز آمبولانس را انتخاب و شماره تلفن آن را به خاطر سپرده و یا همواره با خود داشته باشید.

نرخ خدمات قابل ارائه

توجه کنید مرکزی که به دنبال شماره تلفن آن می گردید یک نرخ منطقی از خدمات قابل ارائه خود برای مخاطبین و مشتریان تعریف کرده باشد. اگرچه نرخ و قیمت هر مرکز بنا به خدمات، پرسنل، کیفیت و … متغیر بوده و عدد ثابتی نمی باشد اما باید با تعرفه های تعیین شده از سوی سازمان نظام پزشکی کشور تناسب نسبی داشته باشد.

نوع آمبولانس ها مراکز و خدمات قابل ارائه

همانطور که در متن بالا ذکر شد؛ از جمله مواردی که برای پیدا کردن شماره تلفن یک مرکز باید آن را مورد توجه قرار دهیم نوع آمبولانس های مراکز و خدمات قابل ارائه آن ها می باشد. دسته بندی آمبولانس های خصوصی و دولتی دقیقا عین هم و مطابق با استاندارد ملی ایران شماره ۴۳۷۴ می باشد. آمبولانس ها در گروه مختلف تیپ A، تیپ B و تیپ C دسته بندی شده که هرکدام خدمات مختلفی ارائه می کنند. برای اطلاع دقیق تر از تفاوت این دسته بندی ها توصیه می شود مقاله آمبولانس خصوصی با آمبولانس کددار چه فرقی دارد؟ را مطالعه کنید.

جمع بندی

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری آمبولانس ناجی با سابقه ای درخشان، سال هاست که ارائه دهنده خدمات مختلفی از قبیل انتقال بیمار از طریق آمبولانس هوایی، آمبولانس زمینی، آمبولانس نوزادان، آمبولانس مراقبت های ویژه icu، ccu تیپ B و همچنین هلیکوپتر امداد، امکان ویزیت پزشک از بیمار در منزل، ارائه خدمات پرستاری در منزل، پرستار سالمند و … برای مراجعین خود می باشد. این مرکز دارای مجوزهای رسمی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و پایبندی به قوانین صادره از سوی سازمان بهداشت و درمان کشور را در اولویت کار خود قرار می دهد. پرسنل جوان، فعال و پویای این مجموعه از پس تست های متعدد پزشکی، قدرت عمل، مدیریت بیماران، صلاحیت های کاری و … به خوبی برآمده و دارای تحصیلات آکادمیک می باشند. شماره تلفن های فعال این مجموعه شامل 88464000 – 021، 09121213951، 09121255031 و 09123039179 که به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما می باشد.