لحظات زیادی هستند که افراد برای نجات جان خود و یا بهبودی حالشان به آمبولانس نیاز دارند. این نیاز برای برخی از افراد ممکن است بیشتر هم باشد. از این رو، پیشنهاد می‌شود که آن‌ها از خدماتی از جمله آمبولانس خصوصی برای خود بهره مند شوند. شاید تا به حال با مفهوم آمبولانس خصوصی سر و کار نداشته‌‌اید و ندانید که چطور می‌توان نسبت به اجاره آن اقدام نمود. در همین راستا، در این مقاله همراه شما هستیم تا در مورد هزینه اجاره آمبولانس و مواردی نظیر قیمت آمبولانس تیپ a و b با هم صحبت‌هایی داشته باشیم. چنان چه شما نیز این احتیاج را در منزل خود دارید، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

هزینه آمبولانس خصوصی با دولتی چه تفاوتی دارد؟

یکی از سوالاتی که همواره بسیاری از بیماران از ما دارند، این است که هزینه آمبولانس خصوصی با دولتی چه فرقی دارد؟ البته می‌تواند حدس‌هایی هم در این مورد داشت. شاید در جریان باشید که هزینه آمبولانس‌های دولتی به وسیله مالیات از سوی مردم و البته بودجه دولت به دست می‌آید.  بنابراین بدیهی است که مبلغ دریافتی آن‌ها بسیار کمتر از موارد خصوصی خواهد بود.

این در حالی است که آمبولانس‌های خصوصی با هزینه بیشتری برای ارائه خدمات همراه هستند و دلایل فراوانی هم برای آن وجود دارد. این آمبولانس‌ها به این دلیل که همیشه باید گوش به زنگ و در خدمت برخی از مشتریان خود باشند، تعرفه بیشتری را هم برای امور خود در نظر گرفته‌اند.

برخی از این آمبولانس‌ ها هستند که خدمات بیشتری را هم در دسترس قرار می‌دهند و نیز از تجهیزات بیشتری برخوردار هستند. این که خدمات هر یک از آمبولانس‌های خصوصی دقیقا به چه صورت است، کاملا به سلیقه و نظر شرکت‌های این چنینی و البته نوع بیماری‌ای که آن فرد دارد، بستگی خواهد داشت. با این حال، با هزینه‌های کاملا منطقی و مقرون به صرفه نیز می‌توان آن‌ها را در اختیار داشت.

پس نتیجه این شد که نوع خدمات میان آمبولانس‌های دولتی و خصوصی نیز می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. برای نمونه باید گفت که آمبولانس‌های دولتی بیشتر برای امور اورژانسی مانند تصادف، آتش سوزی، سکته و گزینه‌های مشابه در دسترس قرار می‌گیرند. این در حالی است که این مورد لزوما همیشه برای آمبولانس‌های خصوصی اتفاق نمی‌افتد. در واقع شاید دارندگان چنین آمبولانس‌هایی، خدمات خود را برای امور دیگری نیز داشته باشند. آمبولانس‌های دولتی به این صورت فعالیت می‌کنند که بعد از انتقال بیمار به بیمارستان، دیگر مسئولیتی در قبال آن شخص ندارند. این در حالی است که این قضیه برای آمبولانس‌های خصوصی صدق نمی‌کند.

هزینه آمبولانس خصوصی

اکنون باید به این سوال رسیدگی کنیم که هزینه آمبولانس‌های خصوصی دقیقا چه قدر است؟ در وهله اول باید بدانید که تعرفه آن‌ها با توجه به تنوع در برخی از گزینه‌ها، یکسان نیست و شاید هر بار با هزینه‌های متفاوتی رو به رو شوید. با این حال، در این بخش از مقاله می‌خواهیم ببینیم که این هزینه‌ها به چه عواملی بستگی خواهد داشت. شما باید اکثر یا تمام این شرایط را برای خود در نظر داشته باشید و سپس ببینید که آیا می‌خواهید اقدام به اجاره آمبولانس خصوصی کنید یا خیر.

1- امروزه شرکت‌های زیادی، آمبولانس‌های خصوصی خود را در دسترس بیماران قرار می‌دهند و خدماتی را به آن‌ها ارائه می‌کنند. این موارد در کشور خودمان هم به نسبت قبل بیشتر شده است. هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند تعرفه خاص خود را داشته باشند.

2- این که تیپ آمبولانس خصوصی چیست نیز می‌تواند مورد مهم دیگری به حساب بیاید. برای نمونه باید گفت که قیمت آمبولانس تیپ a با قیمت آمبولانس تیپ b تفاوت‌های نسبتا زیادی دارد؛ چرا که هر کدام از آن‌ها خدمات پرستاری و تجهیزات خاص خود را دارند.

3- مسافتی که یک آمبولانس خصوصی تا منزل شما و یا از منزل تا بیمارستان و برعکس طی می‌کند نیز می‌تواند به نوبه خود مهم باشد.

4- برخی از این شرکت‌ها هستند که خدمات چندانی را در دسترس قرار نمی‌دهند. بنابراین بدیهی است که تعرفه بالایی را هم برای بیماران خود در نظر نگرفته باشند. این در حالی است که تعرفه بعضی از آن‌ها به دلیل خدمات و تجهیزات بیشتر، بالاتر است.

5- جدا از خدمات که در بالا به آن اشاره شد، تجهیزات و داروها نیز برای هر یک از بیماران متفاوت هستند و باید این قضیه را هم در نظر داشت.

این مقاله در راستای آشنایی با هزینه اجاره آمبولانس خصوصی و تفاوت آن با آمبولانس‌های دولتی نوشته شده است که امیدواریم از آن لذت برده باشید.